هفتمین روز از هفته کتاب در شیراز؛ رونمایی، نقد و بررسی کتاب شرح و تفسیر غزلیات فخرالدین ابراهیم عراقی

آئین رونمایی از کتاب شرح و تفسیر غزلیات فخرالدین ابراهیم عراقی با حضور حمیدرضا قانعی ،مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ،غلامرضا خوش اقبال،معاونت فرهنگی و امور رسانه این اداره کل در هفتمین روز از هفته کتاب ، در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

0 116

در هفتمین روز از هفته کتاب،پذیرای آیین رونمایی، نقد و بررسی کتاب شرح و تفسیر غزلیات فخرالدین ابراهیم عراقی بود که به کوشش انتشارت نوید شیراز و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.

در آغاز این نشست مژگان اسکندری نویسنده کتاب به بیاناتی از شرح و تفسیر ابیات و غزلیات عراقی پرداخت. سپس مجید اسکندری، در این آیین به نقد و بررسی این کتاب پرداخت و گفت : کتاب شرح و تفسیر غزلیات فخرالدین ابراهیم عراقی تنها شرح غزل معمولی نیست و کار نویسنده برای محققین عرصه ی هنر و ادب است. ایشان به مطالبی در این شرح دست یافته اند که عراقی خود به آن نرسیده و قدرت بیان آن را نداشته است.وی افزود : هنرمند خود کاشف خویشتن نیست ،هنر دوستان و زمانه کاشف هنرمند هستند.
کتاب شرح و تفسیر غزلیات فخرالدین ابراهیم عراقی، به کوشش مژگان اسکندری و زیر نظر دکتر محمدیوسف نیری، از سوی انتشارات نوید شیراز، به بازار کتاب آمد.
مژگان اسکندری، زاده 1344 در ارسنجان و دانش‌آموخته دکترای ادبیات از دانشگاه شیراز است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 12 =