در چهارمین نشست استانی ستاد هماهنگی گرامیداشت یادروز حافظ شیرازی مطرح شد: تعمیم یادروز حافظ به هفته فرهنگی هنری حافظ

چهارمین نشست استانی ستاد هماهنگی گرامیداشت یادروز حافظ شیرازی با حضور حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دکتر احمد پهلوانیان، مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز استان فارس و نمایندگانی از استانداری فارس، اداره کل میراث فرهنگی استان فارس و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در محل صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد.

0 100

حمیدرضا قانعی در این نشست یکی از وجوه تمایز برنامه های امسال نکوداشت حافظ شیرازی را تعمیم یادروز حافظ به هفته فرهنگی هنری حافظ شیرازی دانست و از تشکیل دبیرخانه نکوداشت در سطح ملی و تعریف برنامه های متعدد در سطح بین المللی خبر داد.

حمیدرضا قانعی از همکاری و مشارکت جدی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور در این خصوص تشکر کرد و با اشاره به ظرفیت های متعدد و پر باری همچون مرکز حافظ پژوهی و اساتید مبرز در حوزه حافظ شناسی در دانشگاه شیراز بخش علمی و پژوهشی هفته فرهنگی و هنری حافظ را بسیار پربار ارزیابی کرد.
یادروز حافظ
وی به برنامه ریزی برای برگزاری مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی و هنری حافظ در پایتخت و با حضور میهمانان ملی و بین المللی اشاره کرد و تاکید کرد که مطابق سنوات آتی مراسم اختتامیه هفته فرهنگی و هنری حافظ در شب بیستم مهرماه در جوار آرامگاه حافظ برگزار خواهد شد.
احمد پهلوانیان نیز در این نشست ‌رویکرد صدا و سیما را پوشش مناسب و هنری رویدادهای فرهنگی و هنری استان دانست و گفت: اگر فردوسی بزرگ‌پارسی‌گوی بوده است که اسطوره ها و پیشینه و بزرگی ایران را به بالندگی ادبی رساند، حافظ شیرازی نیز جایگاه انسانیت، مهر، عشق، حکمت و عرفان را که نیاز همه مردم جهان در همه زمان‌ها و مکان‌هاست، به بالندگی رساند؛ از این رو بشریت باید به حافظ ببالد که چون اویی، میوه‌ی درخت بشریت است.

در پایان این نشست پس از بررسی پیشنهادات کارشناسان و هماهنگی ها لازم بر فعالیت مستمر دبیرخانه ملی و ستاد استانی تاکید شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 14 =