هفته کتاب/ استاندار فارس: تکلیف کتابخانه و تالار مرکزی شیراز به‌زودی مشخص می‌شود

 استاندار فارس به همراه حمید رضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به پاسداشت آغاز هفته کتاب از چاپخانه مصطفوی، کتابفروشی احمدی و پاتوق کتاب بازدید داشت و اعلام کرد: با توجه به تفاهم‌ها، مقدمات فراهم و زمین مشخص شده و به زودی کار احداث کتابخانه مرکزی شیراز در محل و موقعیتی مناسب، آغاز خواهد شد و ساخت و پیگیری تالار مرکزی شیراز هم در حال انجام است.

0 231

دکتر محمدهادی ایمانیه در حاشیه حضور در جمع شماری از کتابفروشان، گفت: اخیرا با شهرداری و راه و شهرسازی توافق شد که در یکی از مناطق مرکزی شیراز و در کنار یکی از پارکها به کتابخانه مرکزی اختصاص می یابد و اجرا نیز توسط شهرداری انجام خواهد شد.

ایمانیه بحث تبدیل ساختمان بلاتکلیف و بلااستفاده شهروروستا به کتابخانه مرکزی شیراز را منتفی دانست و گفت: پیشنهاد تبدیل این ساختمان به کتابخانه مرکزی به دلیل حواشی و هزینه‌هایی که تملک و تجهیز آن داشت، فعلا منتفی شده و موضوع در قالب پیش بینی یک زمین مناسب برای احداث ساختمان، دنبال شده است.

ساخت و پیگیری تالار مرکزی شیراز در حال انجام است

او با بیان اینکه بحث تالار مرکزی هم در حال انجام است، در خصوص تعیین تکلیف ساختمان شهر و روستا و استفاده مناسب از این مکان واقع در مرکز شیراز، گفت: سالها قبل شهر و روستا توسط بانک ملی خریداری شده است، این مکان به حتم برای تبدیل به مرکزی فرهنگی مناسب است اما کاش رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی این موضوع را پیگیری و بانک ملی را مجاب کنند که ساختمان را برای کاربری فرهنگی به استان هدیه کند.

استاندار فارس همچنین در خصوص اشاعه فرهنگ کتابخوانی نیز گفت: هم اکنون اندکی بیش از 200 واحد کتابخانه در فارس داریم برای اینکه زمینه افزایش این تعداد فراهم و به توسعه فرهنگ کتابخوانی هم کمک شود، پیشنهاداتی را ارائه داده‌ایم و قطعا حامی و همراه اجرای آنها خواهیم بود.

ایمانیه با بیان اینکه ادارات مختلف دارای کتابخانه هستند، یکی از پیشنهادها را عمومی کردن این کتابخانه‌های مستقر در دوایر دولتی اعم از دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، سازمان‌ها و نهادها، اعلام و اضافه کرد: یکی از پیشنهادهایی که اجرایی شده، بحث راه اندازی کتابخانه سیار برای پوشش مناطق محروم و روستایی و عشایری است.

استاندار فارس همچنین یکی از پیشنهادها را کمک به سازمان‌ها و نهادهای دولتی برای ایجاد و افزایش ارزش افزوده از محل املاک تحت مالکیت آنها و تامین منابع مالی یا زیرساختی برای ایجاد و توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها دانست.

استاندار فارس در دومین روز از هفته کتاب، با حضور در کتابفروشی‌ پاتوق کتاب در نشستی با نمایندگان کتابفروشان این کلانشهر، ضمن آشنا شدن با موانع و مشکلات و دغدغه‌های این فعالان حوزه فرهنگی، نسبت به همراهی با آنان در راستای حل مشکلات، قول همکاری داد.

ایمانیه همچنین در خصوص آخرین کتابی که خوانده یا در دست مطالعه دارد گفت: هم اکنون کتاب “سه حبه قند” را در دست مطالعه دارم؛ البته از گذشته دور تاامروز، هر شب را با مطالعه کتاب به پایان می‌برم.

در این بازدید استاندار فارس با همراهی حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن حضور در جمع نمایندگان کتابفروشی‌های شیراز از جمله کتاب فروشی احمدی و پاتوق کتاب و پاپخانه مصطفوی، با مسائل و مشکلات و دغدغه‌های آنان آشنا شده و وعده‌هایی نسبت به رسیدگی به مباحث مطروحه و کمک برای رفع موانع و مشکلات، داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =