پایان چهارمین جشنواره تئاتر کوتاه گهرم

در این جشنواره 13 گروه هنرهای نمایشی شهرستان جهرم، به هنرنمایی پرداختند و شامگاه 20 آبان‌ماه جاری، به کار خود پایان دادند.

0 287

هفته فرهنگی شهرستان جهرم، با برگزاری چهارمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه گهرم، آغاز شد.
در این جشنواره 13 گروه نمایشی شهرستان جهرم، به هنرنمایی پرداختند و شامگاه 20 آبان‌ماه جاری، به کار خود پایان دادند.

سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این آیین گفت: هنرهای نمایشی، در جایگاه هنری چند وجهی، هنر مادر به‌شمار می‌آید؛ هنرمندان بزرگ سینما و تلوزیون، بیشتر کسانی هستند که خاک صحنه تئاتر را خورده‌اند؛ از این رو باید ویژه به این هنر نگریسته شود.
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با اشاره به تخصیص اعتبارات فرهنگی و هنری شهرستان‌ها یک سال گذشته که برابر هشت سال گذشته بوده است، آن را برآمده از دیدگاه دولت مردمی و انقلابی در پشتیبانی از شهرستان‌ها خواند و افزود: این اداره نیز در راستای تمرکززدایی در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، برآن است تا رویدادهای استانی و گاه کشوری را با نگرش زیرساخت‌ها و توانمندی‌ها، به شهرستان‌ها واگذار کند. همچنین برای افزایش توانمندی‌ها و بالندگی بیشتر، رویدادهای آموزش هنر برای همه و برگزاری دوره‌های تخصصی آموزش هنر را در 5 شهرستان آغاز کرده‌ایم و به زودی در دیگر شهرستان‌های استان نیز برگزار خواهد شد.

محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی در آیین پایانی چهارمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه گهرم، رونمایی از چشم‌انداز جهرم را در آینده‌ای نزدیک دانست و گفت: بر همه شهروندان و مردم جهرم است تا در هفته فرهنگی جهرم، با همه توان و آگاهی خود، به شناسایی و شناساندن بیش از پیش شهرستان جهرم به دیگران، کوشا باشند؛ این کوشایی بیش از دیگران بر دوش فرهنگ‌وران و هنرمندان است تا با هنرنمایی خود، جهرم را چون همیشه در جهان، درخشان نگاه دارند.
نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، جهاد تبیین را شناخت بهتر و بیشتر توانایی‌ها، توانمندی‌ها و سرمایه‌های خود و رساندن آن‌ها به دیگران خواند و افزود: پیشینه، فرهنگ، اقتصاد، علم و جایگاه جغرافیایی جهرم که در چهارراه جنوب به شمال و شرق به غرب کشور است، می‌تواند جهرم را به جایگاه ویژه‌ای در زمینه‌های گردشگری همچون گردشگری سلامت برساند.
وی با اشاره به زیربنا بودن فرهنگ و هنر در همه زمینه‌ها، ادامه داد: همه تلاش خود را به کار خواهیم بست تا زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهرستان را بیشتر و کارآمدتر همراه با بهره‌وری بیشتر سازیم.
محسن نعمت‌الهی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم در آیین پایانی چهارمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه گهرم با بزرگداشت هفته فرهنگی شهرستان جهرم، گفت: در راستای شناسایی و توانمندسازی هنرمندان هنرهای نمایشی و همچنین بالندگی فرهنگی و هنری و امیدآفرینی و شادابی‌افزایی در این شهرستان، چهار دوره جشنواره تئاتر کوتاه که به نمایش‌هایی در بازه 10 تا 20 دقیقه‌ای می‌پردازد، برگزار کرده‌ایم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم با اشاره به همکاری مسئولین شهرستانی و همراهی بسیار مردمی از این جشنواره، افزود: پیشینه تئاتر جهرم، به آغاز تئاتر در شیراز بر می‌گردد؛ و امروز نیازمند آن هستیم تا افزون بر بازسازی تماشاخانه‌های این شهرستان، جا دارد تا تماشاخانه‌هایی دیگری را نیز برای شهروندان، بسازیم.

 

برگزیدگان:

کارگردانی:

1- مینا سفیدفرد برای نمایش آرزوی در راه عشق

2-محمدرضا میرزایی برای نمایش موجود

3- نوید بهنام برای نمایش اکترس و هانیه جاوید جهرمی برای نمایش اوفیلا هملت

 

بازیگری مرد:

1- محمدرضا میرزایی برای نمایش موجود

2- رضا یزدان‌شناس برای نمایش من دارم می‌میرم

3- محمدرضا رادبه برای نمایش موجود

 

بازیگری زن:

1- هانیه جاوید جهرمی برای نمایش اوفیلا هملت

2- مینا سفیدفرد برای نمایش آرزوی راه عشق

3- زهرا قناعت‌پیشه برای نمایش اکترس، آرمیتا حسن‌پور برای نمایش مغازه خودکشی

شایسته تقدیر: حنانه رحیم خانلی برای نمایش در راه عشق و شیوا در گوهر برای نمایش مغازه خودکشی

 

نویسندگی (نمایشنامه‌نویسی):

لوح سپاس به سعید صحراییان برای نمایش‌نامه‌های موجود و دوازده پله پایین‌تر

نرجس حقیقی شایسته تقدیر برای نمایشنامه در راه عشق

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − 2 =