پایان نخستین رویداد مد و لباس دیبا با هشت برگزیده

در آیین پایانی نخستین دوره رویدادهای مد و لباس دیبا که از اردیبهشت ماه جاری آغاز شده بود، سید رسول موسوی‌نژادیان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به این که پوشش، برآمده از سبک زندگی است که همه شئون از برخورد تا سخن را در می‌گیرد، گفت: کمال‌طلبی و توجه به پوشش در همه سنین، جامعه را به سوی مد می‌کشاند؛ با این همه قرار گرفتن در این راه نباید به هویت و باورها، آسیب بزند.

0 557

موسوی‌نژادیان، اهمیت مد را به گستردگی مردمی آن دانست و افزود: برگزاری رویدادهای مد و لباسی که با رویکرد توجه به سلایق گوناگون هم‌راستا با هویت ملی و فرهنگی باشد، از مهم‌ترین ابزارهای رسیدن به الگوهای مناسب، شناسایی و شناساندن آن به مردم است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، پوشش مردم ایران را از دیرباز تا کنون دارای زیبایی، سنگینی و ویژگی‌های یگانه و گیرایی خواند و ادامه داد: مؤسسه‌های پویا در زمینه مد و لباس بایستی با توانمندی‌های کارکردی خود که برآمده از دانش است، در راستای تلفیق پوشش اقوام و شناسایی و شناساندن الگوهای بومی ریشه‌دار تلاش کنند؛ کاری که بی‌درنگ با استقبال مردمی و ره‌آوردی برای هموارسازی صادرات پوشاک و انتقال فرهنگ پوشش ایرانی به دیگر کشورها فراهم خواهد کرد.
گفتنی است در این رویدادها، مؤسسه‌های فرهنگی و هنری نیکان شهرراز به مدیرمسئولی محمدحسین شاکری‌زاده و نگاه نو ماسا به مدیرمسئولی مهسا میرصادقی با همکاری گروه هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با مدیرگروهی هادی ورشویی و کارشناسی منا چارلنگی، برگزار شده است.
داوری رویداد نخست را سید جواد درخشن، حمیده کشاورز و هادی ورشویی بر دوش داشتند.
بیانیه هیئت داوران نخستین رویداد مسابقه حضوری طراحی لباس دیبا فارس1401
هیات داوران نخستین رویداد مد و لباس فارس1401(مسابقه حضوری طراحی لباس) ضمن تشکر از کارشناسان، اساتید و هنرمندان حوزه مد و لباس و همچنین مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بابت مشارکت و همراهی با این رویداد و قدردانی ویژه از موسسه فرهنگی هنری شهرراز در برنامه‌ریزی، اطلاع‌رسانی و اجرای این مسابقه، پس ازبررسی آثار شرکت‌کننده در نخستین رویداد مد و لباس فارس1401 (مسابقه تصویرسازی دیبا) نظرات و انتخاب‌های خود را به شرح ذیل اعلام می‌دارد:
1-امروزه تاثیرگذاری و جریان‌سازی هنرهای مدرن و امروزی در تمام عرصه‌ها بالاخص در فرهنگ‌سازی و شیوه زندگی جامعه امری بدیهی تلقی می‌شود. در این راستا با توجه به جایگاه مد و لباس به عنوان صنعت و علمی که با اصالت در تفکر و زیبایی‌شناسی در هنر پیوندی ناگسستنی دارد، بی‌شک می‌تواند به گونه‌ای خاص و منحصر به فرد از دیگر رسته‌های هنری، اهداف مورد نظر این مجموعه رویدادها و سیاست‌های حاکم را در راستای ارتقای سطح بینش و دانش مخاطبان در حوزه مد و لباس و پوشش تامین و هدایت کند.
2-هیات داوران امیدوار است که دبیرخانه رویداد از این ظرفیت و ویژگی طراحان مد و لباس در آگاهی‌رسانی و تفکر بیش از پیش بهره ببرد. تداوم ارتباط با اساتید، کارشناسان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، شرکت در جشنواره‌های هنری می‌تواند کمیت و کیفیت آثار رسیده به این مجموعه رویدادها را ارتقا بخشد.
3-هیات داوران با در نظر گرفتن شرایط و ضوابط اثربخش طراحی لباس که در فراخوان مسابقه آورده شده بود و همچنین در نظر گرفتن الگوهای ایرانی اسلامی، استفاده صحیح از تکنیک‌های تصویرسازی، الهام درست از کانسپت و موضوع، رعایت هارمونی رنگ و شناخت الگوسازی و تصویر گسترده لباس، اشراف کامل به تناسبات بدن، اطلاعات درباره سایزها و مانکن‌ها از بین70 اثر شرکت‌کننده در رویداد مسابقه حضوری طراحی لباس با توجه به استانداردهای هیئت داوران مطابق موارد ذکر شده و همچنین جهت بالا بردن سطح کیفی مسابقات، اثری را حائز مقام اول و دوم ندانست و فقط سه طرح را به عنوان مقام سوم و پنج طرح را شایسته تقدیر انتخاب کردند.
4-در پایان ضمن آرزوی موفقیت و پیشرفت روزافزون برای طراحان عزیز، هیئت داوران امید دارد با توجه ویژه مسئولین کارگروه مد و لباس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانههای جمعی و هنرمندان عرصه مد و لباس، افزون بر پویایی عرصه هنر و صنعت مد و لباس شاهد افزایش کیفیت آثار ارائه شده بر اساس استانداردهای مشخص، ضوابط قانونی کشور و تنوع برنامه‌ها، شاهد افزایش حضور هنرمندان در رویدادهای آتی باشیم.
5-برگزیدگان این دوره از مسابقات حضوری طراحی لباس بدین شرح معرفی می‌شوند:
مقام سوم: سیده سمانه ذوقی، آناهیتا بشیری و پگاه صبوریان
شایسته تقدیر: طیبه باقری، صفیه محمدی، ملیکا خدایی، مهدی محمدی و کیانا مسعودی
با تشکر
سید جواد درخشن
سرپرست هیئت داوران اولین رویداد مسابقه حضوری طراحی لباس فارس خرداد1401

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − 1 =