رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس: مدیریت مسائل فرهنگی و اجتماعی ساز و کارهای واضحی داشته باشد

استاندار فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: مصوبه تشکیل و راه اندازی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی باید بیش از گذشته مورد تاکید قرار گیرد.

0 478

آیت الله لطف الله دژکام، روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی فارس در شیراز با اشاره به سخنرانی خود در مجلس خبرگان رهبری در خصوص مدیریت فرهنگی گفت: در آن سخنرانی مدیریت فرهنگی در جمهوری اسلامی را مورد بررسی قرار دادم و اینکه ما برنامه های فرهنگی را چگونه دنبال می کنیم و چه مدیریتی در حوزه فرهنگی کشور اعمال می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود: در گزارشی که بر اساس یک مطالعه ارائه کردم، مدیریت فرهنگی را به سه مدیریت راهبردی، اجرایی و فرایندی تقسیم کردم و وضعیت را در این سه بحث بیان کردم.

آیت الله دژکام گفت: در سال ۹۰ در بحث مدیریت راهبردی نقشه مهندسی فرهنگی داشتیم و سندهای بالادستی ما تنظیم شده بود و طی ۱۰ سال گذشته تاکنون در بحث اجرایی هم ساز و کارهای لازم را برای اجرایی کردن این سندها نداشته ایم و هم رویکرد دولت قبل به گونه‌ای بود که در مقابل این سندها قرار می گرفت.

وی در خصوص درخواست رئیس کل دادگستری فارس از شورای فرهنگ عمومی استان برای صدور اجازه برخورد جدی با واحدهای صنفی بدحجاب نیز اظهار داشت: در بحث مقابله با برخی هنجار شکنی ها و بی حجابی، بخشی از کار برخورد نیروی انتظامی با متخلفان است و دستگاه قضایی هم باید بر اساس وظیفه قانونی خود با متخلفان برخورد جدی کند.

وی ادامه داد: اگر جرمی در حال انجام است وظیفه دستگاه قضایی برخورد است، نیازی به مصوبه شورای فرهنگ عمومی ندارد و این وظیفه قانونی دستگاه قضایی است که وقتی جرمی صورت می‌گیرد جلو آن را بگیرد.

وی، بر لزوم انجام کارهای زیرساختی در زمینه امنیت اخلاقی تاکید کرد و گفت: وقتی می‌گوییم امنیت اخلاقی، مانند این است که یک بیمار را بخواهیم با دادن مُسکن و دارو تسکین دهیم اما آن بیماری همچنان در حال پیشروی است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه از اعضای شورای فرهنگی عمومی و مدیران اجرایی استان انتظار داریم که در جهت پیشبرد کارهای حوزه هنری حمایت ویژه داشته باشند.: امیدواریم با این حمایت ها و اقدامات، رویکرد هنر متعهد دینی به یک جای خوبی برسد.

او ادامه داد: به نظر می رسد که حوزه هنری از این جهت در استان امکاناتی بالقوه ای هم داشته اما بسیار محدود شده و باید ابزار حکمرانی فرهنگی را در دست داشته باشیم.

دکتر محمدهادی ایمانیه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی نیاز به یک قرارگاه دارد تا همه سازمان‌های مرتبط در این قرارگاه حضور داشته باشند، افزود: افرادی که ناهنجاری‌ها را در ملأعام مرتکب می‌شوند در اقلیت هستند اما نباید اجازه داد این اقلیت تاثیر خود را در جامعه بگذارند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه باید با جدیت با متخلفان و مراکزی که ناهنجاری‌ها در آن‌ها به کرات صورت می‌گیرد برخورد شود، بیان کرد: باید نیروی انتظامی و دادگستری در این زمینه ورود داشته باشند.

استاندار فارس با تصریح بر حمایت از طرح چهارشنبه‌های طلایی و گسترش آن در سطح جامعه، بیان کرد: تحقیق کوتاه مدت انجام شود که چه روش‌‌هایی برای گسترش حجاب برای نسل جوان موثرتر است.

دکتر ایمانیه همچنین در ارتباط با کنگره محمد(ص)، پیامبر رحمت نیز افزود: برگزاری این کنگره در استان دائمی شود و برای هر سال اجرای کنگره بودجه‌ای در نظر گرفته شود و به تصویب شورای فرهنگ عمومی برسد که محل تامین آن نیز مشخص باشد تا نگرانی برای برگزاری کنگره نداشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 2 =