مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: روند پروژه‌های عمرانی هنرستان‌های هنرهای زیبا سرعت می گیرد

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جوانان پایه‌های موسیقی علمی و متعالی کشور را می‌سازند،گفت: پروژه‌های عمرانی در همه هنرستان‌های هنرهای زیبا در حال پیگیری است و حمایت‌های لازم برای پیشبرد این پروژه‌ها و به ثمر نشستن آنها انجام می‌شود.

0 30

امیرحسین سمیعی در بازدید از هنرستان هنرهای زیبای دخترانه و پسرانه شیراز و دیدار صمیمانه با اهالی این هنرستان‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: در استان فارس اتفاق عظیمی در حوزه موسیقی ساختارمند و قاعده‌مند رقم خورده به گونه‌ای که این استان در عرصه موسیقی می‌تواند یک الگو برای سایر استان‌ها باشد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: همه استان‌های کشور فعالیت‌های قابل توجهی در عرصه موسیقی دارند اما در استان فارس شاهد یک اتفاق کلان و ساختارمند هستیم که آن را متمایز از دیگر استان‌ها کرده است.

وی که معتقد است فارس استعداد خاص و فوق‌العاده‌ای در بخش موسیقی دارد، اضافه کرد: استان فارس از پتانسیل بسیار خوب و ظرفیت بالایی در عرصه موسیقی بهره می‌برد و ما بر این باور هستیم که پایه اصلی موسیقی هدفمند و متعالی در همین جا ساخته می‌شود؛ در جایی که پایبندی به ریشه‌ها درصد بالایی دارد.

هنرستان هنرهای زیبا

سمیعی افزود: اگر این بخش‌ها تقویت شوند قطعا درگیر ضدفرهنگ‌ها در حوزه موسیقی و موسیقی‌های وارداتی نمی‌شویم.

او بیان کرد: در این سفر با ظرفیت فارس در موسیقی آشنا شدم و این ظرفیت‌ها و مشکلات موجود را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانیم تدابیر اساسی در جهت رفع مشکلات و ضریب دادن به نقاط قوت این استان اتخاذ کنیم.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص وضعیت هنرستان‌های هنرهای زیبا گفت: این هنرستان‌ها خروجی بسیار خوبی داشته‌اند، در حال حاضر این هنرستان‌ها نیاز به تجهیزاتی دارند که تأمین نیازهای آنها در دستورکار است.

وی یادآور شد: در مورد مسائل عمرانی هنرستان دخترانه و پسرانه پیگیری‌هایی صورت گرفته و حمایت‌های لازم انجام خواهد شد؛ تلاش می‌کنیم برای دسترس کردن امکانات هنرستان‌ها اقدام کنیم؛ به طور کلی در این دوره پروژه‌های عمرانی در همه هنرستان‌های هنرهای زیبا در حال پیگیری است و این پروژه‌ها قطعا به ثمر خواهد نشست.

مدیرکل دفتر موسیقی با اعتقاد به اینکه جوانان پایه‌های موسیقی علمی و متعالی ما را می‌سازند، گفت: اگر ما آموزش به این سنین را به صورت جدی دنبال کنیم، در آینده درچهار ضدفرهنگ‌ها در عرصه موسیقی نمی‌شویم. این خطی است که ما قطعا پر قدرت آن را ادامه خواهیم داد.

هنرستان هنرهای زیبا

سمیعی در پاسخ به این پرسش که آیا برای ورود افراد به این مجموعه استعدادیابی صورت می‌گیرد، گفت: بدون شک استعدادیابی برای جذب هنرجو در همه هنرستان‌ها صورت می‌گیرد و هنرجویان برای ورود به این هنرستان استعدادیابی می‌شوند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: برای تحقق این امر نیازسنجی منطقه انجام و رشته موردنیاز تأسیس می‌شود و بر اساس استعدادهای که مورد تقاضا هستند ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

در این بازدید مسئول دفتر سرود اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر جشنواره موسیقی نواحی، مسئول روابط عمومی معاونت هنری وزارت و معاون هنری سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + 7 =