هفته کتاب در شیراز؛ آیین رونمایی، نقد و بررسی کتاب رهبری آموزشی

در راستای سی و یکمین دوره هفته کتاب ،آیین رونمایی، نقد و بررسی از کتاب رهبری آموزشی به کوشش انتشارات نوید و با حضور غلامرضا خوش اقبال ،معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ،نیره محمدی ، مدیر گروه فرهنگی این اداره کل و جمعی از فرهنگ وران و ادب دوستان در سالن غزل برگزار شد.

0 108

آیین رونمایی، نقد و بررسی کتاب رهبری آموزشی در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به کوشش انتشارات نوید شیراز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد.
داریوش نویدگویی، مدیر انتشارات نوید شیراز در این آیین گفت: کتاب رهبری آموزشی از منابع بسیار ارزشمندی است که برای مدیران در هر پست و مسئولیتی می‌تواند باشد.
سیامک سامانی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت و هیات تحریریه در فصلنامه خانواده پژوهی و هیات تحریریه در نشریه دستاوردهای روانشناسی بالینی و هیات تحریریه در مجله مطالعات روان شناسی صنعتی و سازمانی نیز در این نشست گفت: کتاب‌خوانی مردم هر سرزمینی رخدادهای اجتماعی آنان را رقم خواهد زد؛ چراکه آگاهی و ناآگاهی، رستن‌گاه رخدادهاست.
وی نگارش این کتاب به صورت همکاری گروهی را از ویژگی برجسته آن دانست و افزود: مسئله رهبری و مدیریت وابسته به فرهنگ است و بسته به فرهنگ سبک رهبری و مدیریت دیگرگون خواهد بود.
این استاد دانشگاه، درون‌مایه کتاب را دانشگاهی و تکنیکال خواند که نبود آن به شدت احساس می‌شد و ادامه داد: ترجمه کردن کتاب در دانشگاه امتیاز ندارد و تنها زحمت است و وارستگی می‌خواهد. اکنون نیازمند نهضت ترجمه تازه‌ای هستیم چراکه در برخی علوم متوقف شده‌ایم. ترجمه ما را وابسته نمی‌کند و نباید از این ترسید که فرهنگ ما را وابسته می‌کند.
عبدالمحمد طاهری از بازگردان‌های کتاب نیز در این آیین گفت: استان فارس مرکز ثقل دو تمدن است؛ و نباید تمدن ایرانی را 1500 یا 2500 سال دانست که تمدن ایرانی دست‌کم 7 هزار ساله است.
طاهری، رهبران را پیامبرگونه‌هایی تأثیرگزار را دارای دو ویژگی هوش ذاتی و هوش هیجانی دانست و افزود: جهان هزاره سوم، رهبران را به سوی نوآوری و خلاقیت به پیش می‌برد.
عبدالمحمد طاهری، نویسندگی را از کودکی و خوانش نهج‌البلاغه آغاز کرد. وی که پیشه معلمی را برگزیده بود، نخستین مدیرکل دانش‌آموخته دکترا در استان فارس است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 1 =