برگزاری آزمون سراسری خوشنویسی در فیروزآباد

آزمون خوشنویسی روز های پنج شنبه و جمعه 25 و 26 خرداد ماه سال جاری، با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس در سرای هنر فیروزآباد برگزار گردید.

0 8

سلیمان شریفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد در حاشیه برگزاری این آزمون اظهار داشت: برگزاری این دوره از آزمون به همت و تلاش انجمن خوشنویسان شعبه فیروزآباد در رشته خط تحریر در مقاطع مبتدی، تکمیلی و پیشرفته، و در رشته خط خوشنویسی در مقاطع مقدماتی، متوسط، خوش، عالی و ممتاز  برگزار و تعداد زیادی از هنرمندان علاقمند در این آزمون شرکت نمودند.

شریفی اضافه نمود: خوشنویسی تقریبا در تمامی فرهنگ‌ها وجود دارد و از اهمیت زیادی برخوردار است اما در مشرق زمین و به‌ ویژه در سرزمین‌های اسلامی و ایران این اهمیت دو چندان است و در میان هنرهای بصری، خوشنویسی همواره از مهم‌ترین‌ این هنرها بوده است، لذا ضروریست در نگهداری از آن کوشا باشیم و از طرفی همگی برای حفظ و نگهداری آن تلاش کنیم، زیرا این خط و هنر بیانگر پیشینه تاریخی  و فرهنگی ما است. از این رو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزآباد با همکاری انجمن خوشنویسان در سالهای اخیر اهتمام جدی تری در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی این هنر دارد و خوشبختانه در شهرستان فیروزآباد توجه عموم به خوشنویسی بیش از پیش شده است و قشر جوان علاقه زیادی به آن نشان داده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 3 =