قرارگاه شهید آوینی فارس/کنگره ملی فضل بن آفتاب به ایستگاه هشتم رسید

افتتاحیه هشتمین کنگره ملی فضل بن آفتاب با سخنرانی دکتر محمدرضا سنگری در حرم مطهر حضرت فضل بن موسی الکاظم(ع) جهرم برگزار شد.

0 19

مراسم افتتاحیه این کنگره با سخنرانی پژوهشگر و دانشمند برجسته جناب آقای دکتر محمدرضا سنگری و حجت الاسلام دکتر مدبر امام جمعه محترم شهرستان و شعرخوانی شاعران جوان آقایان علی صادقی و دانیال بهادرانی و خانم درنا بهادرانی برگزار گردید.

دانیال بهادرانی دبیر این کنگره ملی ضمن برشمردن ابعاد مختلف این برنامه گفت:آغاز به کار سایت فضل بن آفتاب و رونمایی از پوستر هشتمین کنگره ملی فضل بن آفتاب و رونمایی از کتاب شعر فضل بن آفتاب که مجموعه ای از آثار دوره گذشته این کنگره در بخش شعر است از دیگر برنامه‌های جانبی افتتاحیه این کنگره ملی است.
دبیر هشتمین کنگره ملی فضل بن آفتاب در ادامه گفت: برگزاری نشست چراغداران شعر آیینی با حضور دکتر محمدرضا سنگری و همچنین کارگاه آموزشی شعر آیینی و مقتل خوانی برای شاعران و مداحان از دیگر برنامه‌های این افتتاحیه می‌باشد.

دکتر محمدرضا سنگری سخنران افتتاحیه هشتمین کنگره ملی فضل بن آفتاب در حرم مطهر حضرت فضل بن موسی ضمن معرفی ابعاد مختلف شخصیت این حضرت گفت:
من بسیار به شخصیت بزرگ حضرت فضل بن موسی دل بسته هستم و ایمان دارم، حضرت فضل بن موسی منت خداوند بر شهر جهرم است و نعمت‌هایی که در این شهر هست همگی محصول نفس این شخصیت بزرگوار است و باید قدر این شخصیت را بیشتر بدانیم. حضرت فضل بن موسی حافظ قرآن، کاتب قرآن و ناشر قرآن بوده است و تحت تربیت حضرت احمد بن موسی در منطقه یسیره مدینه به نگارش قرآن پرداخته است.
حضرت فضل بن موسی در ساوه شاهد کربلایی است که ۱۷ تن از خانواده حضرت موسی بن جعفر (ع)در آنجا به شهادت می‌رسند
حضرت فضل بن موسی(ع) پرورده دامن خانم بسیار بزرگی به نام نجمه خاتون سلام الله علیها است که برای ایشان ۱۲ نام نقل گردیده است.حضرت فضل شهید است و شهید زنده است و بشارت می‌دهد و الان این امامزاده شهید به ما بشارت می دهد.

دکتر محمدرضا سنگری در افتتاحیه این کنگره ملی درباره تاریخچه جهرم به عنوان پناهگاه امامزادگان گفت:
جهرم همواره یک دژ بسیار بزرگ و استوار بوده همچنان که امروز هم جهرم حصن حصین انقلاب اسلامی است. جهرم پایتخت معنوی استان فارس است. همه کسانی که می‌خواستند پناهگاه مطمئن پیدا بکنند به جهرم می‌آمدند در شاهنامه نیز ۱۶ بار به نام جهرم اشاره شده و داریوش سوم نیز به جهرم پناه آورده. در منطقه جهرم از حدود سال ۲۳ هجری اسلام منتشر می‌شود و در دره شهدا صدای اذان می‌پیچد. برخی مردم جهرم در بصره با حضرت علی محشور بودند، همچنین مردم این منطقه در یمن با امیرالمومنین دیدار داشتند. مردم جهرم مردمی کاملاً علوی بودند که در آغاز حکومت امیرالمومنین در سال ۳۵ هجری در کوفه خدمت امیرالمومنین رسیدند و به ایشان تبریک گفتند.

فضل بن آفتاب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + دوازده =