کتابخانه گردی در هوای کتاب در گراش

با حضور مسوول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن کتاب شهرستان و تعدادی از مدیران اداری طرح ملی «کتابخانه گردی» در گراش نیز اجرا شد.

0 29

طرح ملی کتابخانه گردی در گراش چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲، با حضور سجاد فتحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود طاهرزاده فرماندار گراش، بخشدار مرکزی، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولین نهادها و ادارات شهرستان با بازدید از کتابخانه‌های عمومی آبشار اندیشه، عظیمی و ابن سینا ارد اجرا شد.

سجاد فتحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به معرفی کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران از شهید مطهری پرداخت و گفت: ورود اسلام به ایران در پایان سلسله‌ی ساسانیان باعث تغییر اساسی در فرهنگ و شرایط اجتماعی ایران شد. به‌طوری که این ماجرا تقسیم‌کننده‌ی تاریخ ایران به دو بخش ایران باستانی و ایران اسلامی است. از آن زمان تا کنون متفکرین ابعاد مختلف این قضیه را بررسی و درباره‌ی جنبه‌های مختلف آن قلم زده‌اند. کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران نماینده‌ی دسته‌ای از این تفکرات است که  شهید مطهری در آن دغدغه‌ی خود درباره‌ی هویت ایرانی-اسلامی را شرح داده و به مسئله‌ی مفهوم ملت ایران در مقابل اسلام، سهم ایرانیان در پیشرفت اسلام و نقش اسلام در شکوفایی ایران پاسخ داده است

در بخشی از کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران می‌خوانیم؛ تا قرن هفتم هجری یعنی حدود ششصد سال بعد از فتح ایران و مصر، در هیچ مدرکی (چه اسلامی و چه غیر اسلامی) سخن از کتاب‌سوزی مسلمین نیست. برای اولین‌بار در قرن هفتم این مسئله طرح می‌شود. کسانی که طرح کرده‌اند اولا هیچ مدرک و ماخذی نشان نداده‌اند و طبعا از این جهت نقلشان اعتبار تاریخی ندارد، و اگر هیچ ضعفی جز این یک ضعف نبود، برای بی‌اعتباری نقل آن‌ها کافی بود.

سیما برزین، رئیس نهاد کتابخانه های عمومی گراش: طرح ملی کتابخانه‌گردی از دیروز پانزدهم اسفند در بخش ارد اجرا شد، مردم و مسئولان با حضور در کتابخانه‌های مناطق شهری و روستایی از نزدیک با فعالیت‌ها و خدمات متنوع و تخصصی کتابخانه‌ها آشنا می‌شوند. عضویت سراسری رایگان و برپایی نمایشگاه کتاب، از دیگر اقدامات انجام شده اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به مناسبت بیستمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

مهدی آیینه‌افروز، رییس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش: ما برنامه بهارنامه۲ را برگزار کردیم که دوست داشتیم همه‌ی مسئولین حضور داشتند. تنها آقای سعادت از اداره مالیات و دو تن از اعضای شورا و آقای فتحی، رئیس فرهنگ و ارشاد  بودند. می‌طلبید مسئولین بیشتری حضور داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 + هفت =