در گفتگو با یک پیشکوت تئاتر مطرح شد؛ تئاتر باید مردمی و از دل مردم باشد

رزاقی گفت: تئاتر هویت بخش و پایه و اساس تمام هنر هاست و تمام هنرمندان کار خود را از این هنر نمایشی آغاز کرده اند/ تلاش‌های استاد علی نقی رزاقی، از پیشکسوتان هنرهای نمایشی استان فارس، در آیین پایانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر فارس، پاس داشته شد.

0 68

استاد علی نقی رزاقی هنرمند و پیشکسوت هنرهای نمایشی در استان فارس در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای پارس با بیان اینکه قریب به چهل سال است که در عرصه تئاتر فعالیت دارد ، اظهار داشت: تئاتر زیر بنای سینما و تمام ارزش های واقعی ما است، اگر در این مسیر به درستی قدم برداشته شود راه برای سایر هنر ها نیز باز می شود.

رزاقی با اشاره به اینکه در تئاتر موسیقی ، بازیگر ، هنرمند ، دکور و طراحی صحنه و…وجود دارد ، اذعان داشت: تمام ابراز هنر در تئاتر وجود دارد، بنابراین اگر در چنین موقعیتی زیربنا تقویت شود، قطعا پیشرفت در تمام عرصه های هنری حاصل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر به تئاتر به عنوان پایه و اساس سایر هنرها توجه نشود ، ارزش های واقعی بدست نمی آید پس باید تئاتر به درستی شناخته شود . این پیشکوت هنر های نمایشی در فارس اذعان داشت: اگر تئاتر مردمی نباشد از مردم فاصله خواهد گرفت و به حاشیه می رود.

استاد علی نقی رزاقی نمایش نامه نویس، کارگردان و مدرس عرصه هنرهای نمایشی، متولد ۱۳۲۳ در شیراز و دارای نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. محور نمایشنامه های این استاد هنر تئاتر، تحقیق بر آثاری همچون عطار، مولانا، سعدی، حافظ، نظامی و اهلی شیرازی است.

«علی نقی رزاقی» هنرمند پیشکسوت تئاتر استان فارس موفق به کسب درجه یک هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در سال ۱۳۲۳ در شیراز به دنیا آمد. از او بیش از ۱۰ کتاب چاپ شده است. نمایش‌هایی همچون “منتظران را…”، “مرگ پیر همراه”، “روی خط بی نهایت”، “راه طویل سیمرغ”، “آخرین دور” ، “قاب “بی تصویر”، “خسرو شیرین و فرهاد” از جمله نمایشنامه هایی هستند که به قلم او نگاشته شده است.

محور نمایشنامه های این استاد هنر تئاتر تحقیق بر آثاری همچون عطار، مولانا، سعدی، حافظ، نظامی و اهلی شیرازی است. کارگردانی، تدریس، سرپرستی گروه آزاد تئاتر شیراز، عضویت در هیات بازبینی استان فارس از جمله خدمات او به تئاتر فارس است. وی در نهمین جشنواره تئاتر فجر به عنوان نویسنده و کارگردان نمایش “قاب بی تصویر” منتخب کانون ملی منتقدان کشور شد.

نمایش های “یک جلوش تا بینهایت صفر”، “نی در قصه های مولانا”، “حافظ خلوت نشین پرهیاهو”، “بی تو مهتاب شبی”، ” درنای خاموش” و ” بوی خوش سیمرغ” از جمله آثاری است که به کارگردانی او به روی صحنه رفته است.

علی نقی رزاقی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک − 1 =